Thursday, January 7, 2010

Lan Penyamun

Para sahabat sekalian, minta berhati-hati dengan SYAITAN@IBLIS BERTOPENGKAN MANUSIA. Gambar as attached. Merupakan seorang PENIPU dan BANKRUP yang menggunakan nama individu tertentu untuk mengutip derma dan menggunakan wang tersebut untuk diri sendiri.

Identification:

1. Seorang yang yang bankrup - Kereta jenis Proton WAJA yang digunakan adalah atas nama jiran yang bersimpati, tetapi akhirnya menjadi mangsa si Penipu.

2. Menyamar sebagai bekas Pegawai Polis berpangkat "ASP" (Sumber dari IPD Kulim menyatakan bahawa mamat ni seorang bekas polis yang bermasalah dan pangkat terakhir ada L/KPL.)

3. Mengaku berasal dari Trengganu, tetapi alamat yang dikesan adalah Kepala Batas, Seberang Perai (berdasarkan I/C no.)

4. Menyeleweng duit kutipan (Infaq) untuk Majlis Forum Perdana di Taman KTC 3, Kulim Hi-Tech Park - Hampir RM 3000.00.

5. Menyalahgunakan wang surau KTC 3 dengan tujuan menipu - RM 2000.00

6. Menyeleweng duit lebihan kutipan Majlis Asyura Taman KTC 3 - lebih kurang RM700.00

7. Menyalahgunakan wang dari jualan taqwim Hijrah - Wang jualan gagal dikembalikan kepada Bendahari Surau KTC3 SEHINGGA BLOG INI DITULIS.

8. Berhutang dengan menggunakan taktik untuk bagi orang belas kasihan - RM xxxx.00 (Jumlah sebenar tak tahu tapi ramai dah kena tipu dengan mamat ni)

9. Mengaku lulusan UNDANG-UNDANG UIA dan mengambil kesempatan dengan "memberi pertolongan" dimana pada akhir episod, mangsa akan tahu dirinya ditipu.

10. Seorang bomoh @ penipu - Mangsa telah pulang ke rahmatullah lebih kurang 3 bulan yang lalu. Si penipu mengambil deposit Rm600.00 sebagai cagaran untuk berubat tetapi HARAM sekali pun tidak berbuat apa-apa setelah menerima wang tersebut. Waris mangsa ada meminta wang tersebut dikembalikan tetapi tiada respon dari penipu.

11. Seorang yang suka main-main dengan perkataan 'ALLAH' dan pakai ketayap putih atas kepala untuk mengambil kesempatan keatas mangsa dan menutup PENIPUAN/KEJAHATAN yang dia lakukan.

1 comment:

  1. kepada en.anti penyamun

    sila buktikan secara undang2 jika individu yang dimaksudkan benar2 seorang penyamun.Fitnah itu berdosa besar

    ReplyDelete